neděle 2. dubna 2023

Jak psát na klávesnici

Návody, tipy rady


Při psaní příspěvku Jak napsat v nadpise tučné písmo jsem natrefila na bezvadné stránky věnující se psaní na klávesnici.

Původně mě jen zaujal přehledný obrázek klávesnice s ukázkou použití pravého Altu:

zdroj obrázku: Dusan.pc-slany

Nicméně jsem se tam chvíli rozkoukávala a musím říct, že mi stránky připadají celkově povedené. 

Věnují se také prstokladu na klávesnici, ergonomii psaní apod.

Pokud zvažujete, že se naučíte psaní všemi deseti, doporučuji se na ně podívat.

Jedná se o tyto stránky:  Jak psát na klávesnici


-----


Také přikládám odkazy na stránky pro trénování prstokladu:

https://www.psani-deseti.cz/cviceni  - zdarma

https://www.nedatluj.cz/  - je třeba se tam přihlásit, možná placené?

  

Máte i nějaké další tipy? 

Podělte se v komentářích. 


6 komentářů:

  1. Na střední jsem měla jako předmět psaní na stroji a takhle zpětně musím říct, že to byla dobrá průprava. Člověk se musel trochu snažit, aby napsal text rychle a bez chyb, žádný počítač a klávesy, které případné boty zachraňují. Byla to dokonce tak dobrá škola, že jsem úspěšně zvládla zkušební psací test na soudní zapisovatelku :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to gratuluji :-)

      Taky jsem měla psaní všemi deseti na střední, ještě na mechanických strojích a s kovovým krytem na prsty, abychom se opravdu nekoukaly. Někdy docela nepříjemný dril - ale ve výsledku jsem za to fakt ráda. :-)

      Vymazat
  2. Ó, děkuji, minule jsem nemohla najít ševrony (více, méně znaménka) ani na běžné anglické klávesnici - fakt už na jedno oko slepá a na druhé nevidím - a musela jsem se ptát manžela, kde jsou. Teď už budu vědět, ale většinou mám překliknuto na český styl, tak ta tabulka, cos vyvěsila se mi velice hodí. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oby, tak to jsem ráda, že se to někomu taky hodí. :-)

      Já zas zápasím s těmi zkratkami pomocí pravého altu (krom zavináče), z této tabulky jsem byla nadšená.

      Vymazat
  3. Kurz psaní na stroji jsem absolvoval, celý život jsem ajťák, ale víc, než dva prsty nepoužívám. Zato píšu jako blesk - taky nikdy nevím, kam uhodím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-)

      Musím říct, že někdy taky fascinovaně sleduji, jak např. doktoři apod. umí jen několika prsty brutálně datlovat.
      Osobně mi ale připadá, že je to namáhavější a ergonomicky méně komfortní. Z mého úhlu pohledu je určitě dobře ten prstoklad umět.

      Co mě třeba fakt štve - ve školách v hodinách informatiky - začíná se historií děrných štítků apod. a až cca po třech letech, kdy už každé dítě má zažitý svůj specifický styl psaní, se zabrousí na to, jak psát na klávesnici.
      To už se pak předělává velice špatně a věřím, že málokomu se pak do toho chce jít.
      Nicméně, za mě stojí za to aspoň to zkusit :-)

      Vymazat