středa 1. března 2023

Úvod


Po rozprášení domén Bloguje.cz v roce 2012 a následně i Blog.cz v roce 2020 se spousta blogů ocitla osamělá v internetovém mega-prostoru.


Většina blogerů se v něm vzájemně dohledává přes odkazy či komentáře na jednotlivých blozích, ale to je někdy kostrbaté, zvláště chce-li si člověk čtecí základnu krapet rozšířit.
Na čas jsem to řešila relativně mohutným nakrmením lišty s odkazy, ale při asi padesáti kouscích mi začala připadat nepřehledná a další blogy se mi tam už přidávat nechtěly.



Jako dobrý nápad mi před pár lety přišlo zřízení Klubu blogerů. Ale tam se dostanou jen blogeři, kteří si o členství aktivně požádají. Ovšem ne každému se takto družit chce. A také ne každý o Klubu blogerů ví. Navíc je zde mnoho různých rubrik, což v rámci pojetí daného klubu smysl dává, ale…
... pro mě osobně je toto nepřehledné. 

Na zaniklém serveru Bloguje.cz mi připadala skvělá právě ta úvodní stránka, kde se všechny blogy řetězily postupně podle vydávání nových článků. 


No, a když něco postrádám, tak proč si to vlastně nevytvořit?

Inspirovaná titulní stránkou z bývalého Bloguje.cz a zároveň i Klubem blogerů – zakládám blog sbírající odkazy na další anonymní tvůrčí blogy:


-----

V plánu mám  přidat nejdřív blogy ze svého sledování a přes ně se pak postupně proklikávat k dalším a dalším přes odkazy, případně komentáře. 

Prioritně budu vkládat blogy anonymní, které nejsou sdruženy pod velkými platformami, jsou psány česky případně slovensky a zahrnují převážně vaši originální tvorbu. 

Nebudu přidávat blogy podněcující k násilí, rasové nesnášenlivosti apod. Prostor zde rovněž není vyhrazen blogům zaměřeným na reklamu či politicky laděným.


Přivítám i aktivní spolupráci ve vzájemném doporučování si dalších tvůrčích blogů českých či slovenských blogerů. 
A budu rovněž ráda, pokud mě upozorníte na případný blog se závadným či reklamním obsahem (může se stát, že to přehlédnu).   


-----

Nejedná se o žádný klub či aktivně spravovanou doménu, jen mám prostě chuť ten rozprášený blogerský svět aspoň krapet sjednotit a vytvořit zde pro něj malé zázemí.

Tak trochu idealisticky doufám, že by se tento stmelující blog mohl rozrůstat systémem „Pošli to dál“ - a vaši podporu, milí blogeři i čtenáři, určitě přivítám.


No, ať už to vyjde nebo ne, i snaha se počítá. :-)

Přinejmenším budu mít aspoň pořádnou zásobárnu čtení a pročištěnou lištu s odkazy na svém tvůrčím blogu - na který vás také srdečně zvu:





-----

PS:
Pokud v odkazech postrádáte váš osobní či oblíbený blog, dejte mi vědět.
Stejně tak se ozvěte, pokud zde z jakéhokoli důvodu být uvedeni nechcete. 

Napsat můžete do komentářů, pomocí kontaktního formuláře nebo přímo na e-mail: blogosvod@gmail.com


4 komentáře:

  1. Nápad je to pěkný. Sjednotit blogy, kam by člověk třeba někdy rád nakoukl a přitom je neměl na vlastní stránce. Zejména blogy, které už delší dobu nepíšou a přece mohou i ony být zdrojem inspirace a zábavy. Muselo to dát docela fušku to tady takhle zorganizovat. Smekám! A doufám, že se to časem ještě rozroste. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oby, děkuji. Taky doufám :-)

      A gratuluji k historicky prvnímu komentáři na tomto blogu :-)

      Vymazat
  2. Nevím proč, ale tak nějak cítím, že by BlogoSvod mohl mít úspěch :).
    Přeji hodně štěstí, do oblíbených v menu už jsem si blog přidala :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, děkuji za přání i za aktivní podporu!

      BlogoSvod - taky mu přeji, ať se chytne, ale tohle bude už záviset i na všech ostatních :-)
      Snad se Tebou nechají inspirovat.

      Vymazat