středa 28. června 2023

Google Analytics

Změna nastavení statistik u starších účtů


U tohoto článku rovnou dodávám, že se v tomto neorientuji a přivítám rady či odkazy na stránky s pochopitelným návodem


Možná někteří z vás objevili v poště podobné oznámení:



 

Kliknete na "Dokončit nastavení" a dostanete se na stránky Google Analytics, tam vám nápověda doporučí napsat do vyhledávání nastavení ID, a to vám nabídne nové ID.

To původní začínalo UA (Universal Analytics), to nové začíná na G.


-----

Přiznám se, moc se v této aplikaci nepohybuji ani se v ní nevyznám, ale někteří ji možná používáte.

Pokud máte tipy na to, jak ji využít, budu ráda za komentáře či odkazy na stránky, kde se to dá jednoduše pochopit :-)

-----


Tak, po vygenerování nového ID čísla je třeba toto zadat na svůj blog. Podle mě by to mělo patřit do ID měření Google Analytics, které naleznete v Nastavení:



Nově vzniklé blogy zřejmě již mají nastavenou tu novou službu (začíná na G), alespoň zde na BlogoSvodu už to tak je. 

Akorát ten Google účet se zřejmě musí nějak zaktivovat (to zatím nemám). Nicméně postup jsem objevila v odkazu mailu.


---

Uff, tento článek se mi nepsal dobře, není to vůbec má parketa, ale třeba se někomu z vás bude hodit aspoň to upozornění :-)





11 komentářů:

  1. Taky jsem email zaregistrovala, ale nijak jsem mu ještě nevěnovala pozornost. Asi to byla chyba :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, já to pár měsíců oddalovala, ale nevím, jestli jsem to stejně udělala dobře - a vlastně co vůbec s tím Google Analytics provádět :-)

      Vymazat
  2. No tedy... ty pokyny ke spárování a aktivaci měření GA jsou trochu děsivý.
    Buď tomu blbě rozumim (což je klidně možný), nebo to mně chce, abych si ten skript rozkopíroval do zdrojovýho kódu každýho jednoho článku, co jsem na blog od roku 2005 zavěsil... :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Galahade, nestraš :-) To snad nééé.

      Přiznám se, ty pokyny jsem zatím nestudovala, myslela jsem, že jen stačí překopírovat to jedno vygenerované číslo do toho jednoho místa v nastavení blogu.
      No, ale ještě pořád to chce nějak dokončit nastavení a v tom teda dost plavu... :-/

      Vymazat
    2. Tak nastavení jsem nějak odklikala, ale fakt je, že to ukazuje jen od toho včerejška. Jak se dostat k těm datům minulým, to netuším...

      Vymazat
    3. Hele já taky doufám, že planě strašim... Kdyby se ten script musel linkovat do každýho článku extra, znamenalo by to, že i do každýho novýho... To mi přijde blbost...
      Budeme vidět... ;-)

      Vymazat
    4. No, já to zatím nechala být, jen jsem vložila ten nový kód do toho nastavení - a vypadá to, že žiju zatím pořád stejně :-)

      Jsem to původně pochopila, že to bude mít vliv na ty statistiky přímo v blogu, ale na to to zřejmě vliv nemá - a ten GA moc neovládám tak jako tak, takže už to můžu hodit za hlavu :-)

      Vymazat
    5. Ahojte, pre bežný blog by skutočne asi platilo, že potrebuje kód vložený na každej stránke. ALE Blogspot je výnimka, spraví to automaticky po vložení toho kódu v administrácií. Dalo sa to predpokladať na základe toho, že ako Blogspot, tak Analytics sú produkty Googlu a teda sú vytvorené, aby spolupracovali čo najpohodlnejšie. Takto som začal merať pred niekoľkými týždňami a urobil som si jednoduché testy z ktorých vyplynulo, že meranie Analytics bolo omnoho presnejšie, než Blogspotové. Prakticky som pri preklikoch videl číslo o 1 vyššie, ako som čakal. Oproti tomu Blogspot nadsadzoval nezmyselne vysoké čísla. Inak po nastavení Analytics nezabudnite nájsť nastavenie, či chcete dáta držať len 2 alebo 14 mesiacov. ;)

      Vymazat
  3. Mně je GA poměrně k ničemu. Je moc komplikovaný a ztrácím se v něm. I když jsem si ho zavedla teprve nedávno a mám první v kódu G, stejně buzerujou do mailu, že tahle verze bude končit, že si mám přeladit na GA4. Zkoušela jsem to, ale taky v tom děsně plavu. Asi ho u sebe zruším a bude klid. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aha, tak mi to na BlogoSvod do mailu nechodí, jen na nominka. Ale nakonec už v tom nepátrám, včera jsem viděla, že statistiky přímo na blogu to neovlivnilo a zbytek mě vlastně netrápí :-)

      Jsem fakt ráda, že nejsem sama, komu ten Google Analytics připadá komplikovaný :-)

      Vymazat
    2. Buzerujou do gmailu. Přímo na blogu asi žádný mail nemám. Ale dlabu na to. Sice jsem GA kód zatím neodinstalovala, ale nijak už se tím nebudu zabývat. :-)

      Vymazat